Wat is narrowcasting?

Wat is narrowcasting?

Je komt het overal tegen; wanneer je naar de winkel gaat, op een treinstation bent of naar een voetbalwedstrijd gaat, de grote schermen met informatie en reclame. Dat is narrowcasting; het voorzien van informatie op maat via audiovisuele displays, op het juiste moment, voor de juiste doelgroep, en dat allemaal op afstand.

Verschillende narrowcasting vormen

Een wat nieuwere vorm is interactieve narrowcasting. Bij deze vorm heeft de klant zelf invloed op wat hij of zij ziet. Denk hierbij met name aan touchscreens in winkels. Maar wat te denken van het gebruik van gebaren of lichaamsbeweging, ook dit is een vorm van interactieve narrowcasting. Doordat klanten de mogelijkheid hebben om zelf te bepalen wat ze willen zien wordt de informatie vanzelf doelgerichter en is het beter te analyseren voor de klant. De bussen in het openbaar vervoer zijn voorzien van narrowcasting via gps. Zodra de bus in een bepaalde richting of locatie rijd wordt er andere, relevante, informatie getoond. Het meest recent is het gebruik van 3D narrowcasting. Hierbij is het mogelijk om via speciale beeldschermen zonder 3D bril toch 3D effecten te zien wat vaker de aandacht van een klant trekt.

 

Welke mogelijkheden zijn er?

Het uitzenden van narrowcasting kan op verschillende manieren. Presentaties kunnen voorgeprogrammeerd zijn en aan databases worden gekoppeld om de meest actuele informatie te tonen. Het is zelfs mogelijk om live televisie uit te zenden.

Wanneer een bedrijf honderden digitale borden heeft kunnen deze allemaal apart worden aangestuurd om de meest relevante informatie te tonen. Want wat in Friesland interessant is, hoeft dat in Noord-Brabant niet te zijn. Een bedrijf zoals QYN maakt dit allemaal mogelijk voor u.

Reageren is niet mogelijk.