Do/NoFollow-links bij linkbuilding
Er veel manieren om een hogere posities in Google te behalen. Veel bedrijven laten linkbuilding diensten door externe partijen uitvoeren die daarin gespecialiseerd zijn.
In dit artikel wordt kort het verschil uitgelegd tussen verschillende soorten links die geplaatst kunnen worden; Do-Follow en No-Follow.
No-Follow links
Het No-Follow attribuut is in het leven geroepen om spam tegen te gaan.
No-Follow links geven geen pagerank (PR) door naar de andere site en door opname van het No-Follow attribuut bij een
link zegt de webmaster eigenlijk: “Google, ik ben niet verantwoordelijk voor deze link, dus volg hem maar niet”.
Het No-Follow attribuut kan toegevoegd worden aan een hyperlink met de code: rel=”nofollow”.
Als je bezig bent met linkbuilding is het wel verstandig om No-Follow links aan te maken. Ze zorgen voor meer bezoekers en dragen bij aan een natuurlijk linkprofiel.
Do-follow links
In feite is een Do-Follow link het tegenovergestelde van een No-Follow link. Als je dus wilt dat Google de link wel volgt moet je het No-Follow attribuut weglaten uit de HTML code.