Handige ‘business’ applicaties voor de iPad

Handige ‘business’ applicaties voor de iPad

De Ipad is niet speciaal ontworpen voor ‘business’ toepassingen, echter wordt het in het in de praktijk, in steeds toenemende mate, regelmatig toegepast. Smart gadgets zoals iPads blijden bijzonder veelzijdig; ze bieden namelijk toegang op afstand met bijvoorbeeld een PC of Mac. Daarnaast kun je er bestanden mee synchroniseren of bestanden mee bewerken. Het tablet kun je overigens ook als extra monitor gebruiken, online wijzigingen aanbrengen, vergaderingen met collega’s voeren en zelfs brieven of memo’s dicteren. Hieronder een aantal handige zakelijke applicaties die je kunt gebruiken voor bedrijfsgerelateerde doeleinden.

Shareplus

De Shareplus applicatie maakt het mogelijk om bedrijsfbestanden vanaf je iPad te benaderen zodat je weet, ongeacht je locatie, met je collega’s kunt collaboreren en infomatie kunt uitwisselen of documenten kunt delen. Daarnaast kun je discussies en documenten bewerken en bekijken. Overigens kun je audio, video en afbeeldingen direct vanaf je iPad opnemen en in SharePoint laden. Het voordeel hierbij is dat je met je huidige instellingen voor SharePoint-instellingen geen extra componenten nodig hebt aan de severkant.

Quickoffice PRO – HD

Quickoffice is een handige mobiele kantoorsoftwaresuite dat je de mogelijkheid heeft om met Microsoft Office bestanden aan te maken, te delen of te bewerken. Algemene Office onderdelen zoals Excel spreadsheets, Powerpointpresentaties en Word documenten kunnen gemakkelijk gebruikt worden. Overigens funciotneert zeer goed cloudgebaseerde bestandsdeeldiensten zoals Google Docs, Dropbox en MobileMe.

Reageren is niet mogelijk.