Waarom is online advertising belangrijk?
Nederland is steeds meer online. Er wordt steeds meer online gewinkeld en thuisbezorgd. Dit is ook te zien in het aantal online betalingen dat per jaar toeneemt.
Toename internet transacties
Zo heeft het Nederlandse bedrijf Ayden, dat wereldwijd betalingen doet in 2013 voor 14 miljard dollar aan transacties verwerkt. Dit betekende voor het bedrijf een groei van 43% ten opzichte van een jaar daarvoor. Het bedrijf regelt betalingen via de mobiele telefoon, in winkels en via het web.
Daarnaast zijn de betaling met iDeal in 2013 met 21,6% gegroeid ten opzichte van 2012 tot 142,5 miljoen transacties. Dit komt vooral doordat er steeds meer gesurft wordt met smartphones en tablets. Deze mobiele apparaten zouden bijdragen aan de explosieve groei van de betalingen.
Actief op het internet
Het is dus belangrijk om goed online te presteren op internet. Er zijn verscheidene vormen van online marketing om de omzet te verhogen. De meest voorkomende zijn SEA en SEO.
SEA ofwel search engine advertising zijn advertenties waarvoor betaald moet worden bij google: de niet-organische zoekresultaten. Deze resultaten verschijnen bovenin Google en zijn op basis van cost per click(cpc).
Daarnaast is er SEO ofwel search engine optimizing. Dit zijn de organische zoekresultaten die in Google verschijnen. Dit is op basis van kwaliteit en vindbaarheid van de website. Hoe hoog een website precies komt is een ingewikkeld proces, dat Google baseert op een groot aantal factoren. De vindbaarheid is echter wel goed te stimuleren. Wanneer de site beter presteert in Google is dit af te lezen in de resultaten door middel van meer bezoekers.
Wanneer uw bedrijf nog geen of weinig activiteiten heeft op het internet is dit wel aan te raden. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van online advertising door een marketingbureau. Op lange termijn zullen de voordelen hiervan goed merkbaar zijn!